Werkwijze met GeenCijfer

Werken met geencijfer kan op heel veel verschillende manieren. Ontdek hier op welke manier het nu gebruikt wordt.

GeenCijfer kan op heel veel manieren gebruikt worden. Leerlingen kunnen er zeer gestuurd mee werken, maar de docent kan de leerling ook vrij laten om zelf niet alleen een leerdoel, maar zelfs een onderwerp te laten kiezen. Hieronder enkele verhalen van gebruikers.

De verhalen

We zijn druk bezig om verhalen te verzamelen over hoe mensen GeenCijfer gebruiken op hun school. Kom binnen kort terug om te zien hoe GeenCijfer wordt ingezet.

Mentoraatlessen

Tijdens de mentoraatlessen kan gebruik worden gemaakt van dezelfde groeimodellen als de vaardigheden bij de theorievakken. Deze kunnen door middel van gerichte oefeningen verbeterd worden.

Groeimodellen maken (opties):

  • De docent bedenkt (met de vakgroep) de exacte inhoud van een model
  • Een leerling op expert-niveau bedenkt de exacte inhoud van een model
  • Leerlingen bepalen samen met de docent wat er in een groeimodel moet komen, dit kan worden gedaan in een klassengesprek of door verschillende groepen verschillende suggesties in te laten leveren.